PROJEKTJEINK
Amire büszkék lehetünk...KIEMELT PROJEKTÜNK: SENKIT NE HAGYJ HÁTRA
A Senkit Ne Hagyj Hátra egy fiatalok által kezdeményezett szolidaritási projekt, amely keretein belül a közösségi tudatot szeretnénk erősíteni a fiatalokban és felhívni a figyelmet a tudatos szórakozás jelentőségére. A biztonságos szórakozás módjaira és lehetőségeire kreatív eszközökkel világítunk rá egy olyan kampány során, melyben fiatalok jutnak el fiatalokhoz és ezzel saját maguk és társaik számára építhetik fel azt a szolidáris világot, ahol egymás biztonságának megőrzése, a segítségnyújtás és a figyelem alapértékek lesznek. Célunk, hogy az egymás iránti közömbösséget egy közösségi erőre fordítsuk át.
ERASMUS+ AKKREDITÁCIÓ
A Tudatos Ifjúságért Alapítvány 2022-ben nyerte el az Erasmus+ Ifjúsági területén az akkreditációt, melynek keretében stratégiai céljainkat támogató nemzetközi mobilitási projekteket valósítunk meg 2023-2027 között.
Az akkreditáció hosszú távon elősegíti azt, hogy fiatalok között kölcsönös párbeszéd alakulhasson ki nemzetközi szinten is, a nemzetközi programok lehetősége előmozdítja számukra más kultúrák megismerésének és a társadalmi befogadásnak az előmozdítását, valamint motivációs eszközként is hat rájuk és így hozzájárul a fiatalok aktív részvételének támogatásához az alapvető európai értékeknek megfelelően.
STRATÉGIAI PROJEKTJEINK
Speak UP
A SpeakUP egy 24 hónapon keresztül tartó nemzetközi együttműködésre építő projekt, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a demokratikus értékekre és a civil részvétel fontosságára. A SpeakUP a strukturált vita eszközét felhasználva serkenti a fiatalok közéleti részvételét és demokratikus elköteleződését Romániában, Cipruson és Magyarországon.
A projekt keretében létrejött vitavezetői szakmai csapat, vitakészséget fejlesztő módszertani eszköz és 8 új vitaklub országszerte segíti a célok elérését és fiatalok aktív szerepvállalásának előmozdítását.
ImpactED
Az ‘ImpactED: Gamified Social Entrepreneurship Educational Approach’ egy 16 hónapon keresztül tartó nemzetközi együttműködésre építő projekt, melynek célja, hogy a gamifikáció eszközét segítségül hívva felhívja a figyelmet a társadalmi vállalkozások fontosságára és működési mechanizmusára. Az ImpactED a játékok világát hívja segítségül arra, hogy a fiatalokat olyan készségekkel és tudással ruházza fel, amelyek szükségesek a sürgető társadalmi kihívások megoldásához a társadalmi vállalkozások révén. A projekt lett, grúz, portugál és magyar parnerekkel valósul meg.
HAZAI PROJEKTJEINK
Közös Lépés
A projekt célja, hogy fiatalok saját közösségükben aktív szerepet tudjanak vállalni, helyi közösségükért tudjanak tenni a helyi szükségletek mentén, és ehhez minden támogatást megkapjanak, ami szükséges ahhoz, hogy el tudjanak indulni a helyi közösségek szervezésében. A projekt során többek között vezetőképzőre, konferenciára és szabadegyetemre is sor kerül majd.
Egy asztalnál
A projekt egy 10 alkalmas rendezvénysorozatot és online podcast műsort valósít meg, melynek célja, hogy a fiatalok és döntéshozók, közéleti szereplők közötti párbeszédet előmozdítsa, és lehetőséget teremtsen a fiataloknak arra, hogy aktívan részt vegyenek a városi döntéshozatalban, közösségfejlesztésben és aktív, érdeklődő állampolgárok legyenek.
Youth4Vote
A Youth4Vote projekt egy 10 hónapon keresztül tartó kampányprojekt, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a demokratikus értékekre és a civil részvétel fontosságára a 2024-es Európai Parlamenti választásokhoz kapcsolódóan, különös figyelmet szentelve a 17-24 éves fiatalok között az új választókra és azokra a fiatalokra, akik korábban nem vettek részt választásokon, távolmaradók.
KORÁBBI PROJEKTJEINK
ImMusic
Az ImMusic projekt egy 20 hónapos ifjúsági kezdeményezés, melynek célja az ifjúsági közösségeknek szóló nem-formális oktatási módszerek szinesítése zenei eszközök által. A projekt keretében olyan módszertan kidolgozásán dolgozunk, mely zenei eszközöket hív segítségül a fiatalok aktív részvételének előmozdítására.
PLAY
A PLAY: Platform for Linking Active Youth egy nemzetközi ifjúsági kezdeményezés, mely platformot biztosít az ifjúsági vezetőknek a játékpedagógia gyakorlati alkalmazásához, és a játékfejlesztés módszertanát követve célja képessé tenni a fiatalokat arra, hogy aktívabb állampolgárokká váljanak és megvalósítsák ötleteiket.
E-YOUth-elections
Az E-Youth-Elections egy 12 hónapon keresztül tartó nemzetközi együttműködésre építő projekt, melynek célja, hogy az abban résztvevő országok fiataljai jobban megismerjék országuk és mellette az Európai Unió intézményrendszerét és döntéshozatali mechanizmusait.
The project INGA
Az „INGA – Inclusive games for adult educators” projekt egy, egy éves partnerség, melynek célja a játékok sikeres használatának felfedezése a felnőtt oktatási szektorban. Német, spanyol és lett partnerekkel közösen a projekt keretében játékgyűjteményt, kézikönyvet és módszertani anyagot hozunk létre.
Escape Town Rural Challenge
Az Escape town-Rural challenge projekt egy 24 hónapos kisléptéskű partnerségi projekt, amelynek célja a nem-formális oktatás minőségi javítására irányuló innovatív játékok fejlesztése révén ösztönözni a kevesebb lehetőséggel rendelkező, főleg vidéki fiatalok aktív részvételének és bevonását.
The project HOWs
A „Project HOWs” egy hosszútávú stratégiai partnerség melynek célja az Erasmus+ program keretében megvalósított projektek fejlesztése, lehetőséget biztosítva a projektek területén az újoncok számára, hogy korszerű módon sajátítsák el a projekt-végrehajtási kompetenciákat:
egy e-learning oldal, egy zsebkönyv és egy játék.
HAZAI PROJEKTJEINK
PlayIN'clusive
PlayIN’clusive hosszú távú stratégiai projekt egy ifjúsági kezdeményezés, melynek célja innovatív játékok fejlesztése a társadalmi befogadás előmozdítására építkezve.
Ébresztő!
Fiatalok képességeinek fejlesztése a strukturált párbeszéd folyamatához kapcsolódva, lehetőséget biztosítva számukra a demokratikus döntéshozatali folyamat megismerésére.
TIA Ifjúsági Magazin
A magazinban fiatal újságírók cikkei jelennek meg, olyan kérdésekben, mint a fiatalok kapcsolata az emberi jogokkal, demokráciával és közéleti kérdésekkel.
Látod amit én!?
Game Cave
A „Game Cave Boardgame Club” projekt öt fiatal kezdeményezése, melynek célja a – játékok mint eszköz segítségével – a közösségépítés/teremtés és formálás a 16-25 éves korosztályban.
CLUE - Games for inclusion
Az ifjúsági csereprogram egy aktív részvételen alapuló projekt mely során a fiatalok játék általi nevelés módszertanán át ismerkednek a társadalmi befogadáshoz kapcsolódó készségekkel és értékrendszerrel.
FORWARD
A „FORWARD” ifjúsági csere
a fiatalok aktív részvételére támaszkodva
egy olyan lehetőséget teremt, ahol a fiatalok megtapasztalhatják a döntéshozatali folyamatokat és az aktív állampolgárság fontosságát.
Let's go
A képzési program célja ifjúsági munkások készségeinek és kompetenciáinak fejlesztése szervezetmenedzsment, szakmai vezetés és stratégiatervezés témában.
InfluenceYOUTH
A képzési program célja ifjúsági munkások készségeinek és kompetenciáinak a fejlesztése volt szervezetmenedzsment témakörében.
H.O.P.E
H.O.P.E – Heroes of Planet Earth ifjúsági csereprogram célja felhívni a fiatalok figyelmét a fenntartható életmód lehetőségeire és így egy élhetőbb világ megteremtésére.
Present Learner Future Leader
A képzési program célja ifjúsági munkások kompetenciáinak a fejlesztése, hogy képessé váljanak vezető pozíció betöltésére ifjúsági szervezetekben.
Includo
Az Includo ifjúsági csere a fiatalok kulturális és társadalmi érzékenységgel kapcsolatos készségeinek és kompetenciáinak fejlesztésére összpontosított.
ALLin
ReThinking Media
PlusOne
EnACT
Follow the Leader
A képzés célja ifjúsági munkások kompetenciáinak fejlesztése, melyeket civil szervezetek vezetésében sikerrel tudnak alkalmazni.
ÉLMÉNYFAL
Látni megvalósulni azt, amin közel egy éve dolgoztunk, amiről eddig csak beszélgettünk, valóban hihetetlen. Ami eddig a papíron volt, az most valósággá válik.
Elképesztő nem?