Szakmai kiadványok és játékok

Minden, amit fiatlokkal és fiataloknak készítettünk...

SZAKMAI KIADVÁNYOK

ImpactED: Gamified Social Entrepreneurship Educational Approach

A projekt a gamifikáció eszközével hívja fel a figyelmet a társadalmi vállalkozások fontosságára és működési mechanizmusára. Az ImpactED célja, hogy játékok által a fiatalokat olyan készségekkel és tudással ruházza fel, amelyek képessé teszik őket társadalmi vállalkozások elindítására és működtetésére.

Eredmények:

Kutatás:

Fiatalokkal a gamifikációs eszközök használatával kapcsolatban, valamint fiatalokkal dolgozó szakemberekkel az általuk használt módszerek kapcsán.

Jó gyakorlatok:

Különböző jó gyakorlatok, amelyek alkalmazhatók ifjúsági szakemberek munkája során, a társadalmi vállalkozásokkal kapcsolatos tudás és készségek átadása és fejlesztése érdekében.

Tanulási célú játék:

Egy játék fiatalok számára, amely által elsajátíthatják vagy fejleszthetik a társadalmi vállalkozások indításához szükséges legfontosabb készségeket és tudást.

Project HOWs

A HOWs projekt célja, hogy erősítse az Erasmus+ ifjúsági mobilitási projektek minőségét, és támogassa a fiatalok részvételét a projektmenedzsment készségek elsajátításával. A projekt lehetőséget biztosított a kezdő projektvezetők számára, hogy korszerű módon fejlesszék kompetenciáikat, ezáltal elősegítve a fiatalok aktívabb bevonását és új projektek indítását.

Eredmények:

Kutatás:

Minden partnerországban kutatást végeztünk a projektek megvalósításával kapcsolatos tapasztalatokról.

Interaktív platform

Egy oktatási eszköz, amely segít a Erasmus+ ifjúsági projektek megvalósítási készségeinek fejlesztésében

Pocketbook for Newcomers:

Egy segítő kézikönyv a fiatalok számára, amely válaszokat ad a projektmegvalósítással kapcsolatos gyakori kérdésekre.

Tanulási célú játék:

HOWs Cards, amely segít a projektmegvalósítással kapcsolatos tudás és készségek fejlesztésében.

INGA (Inclusive Games in Adult Education)

A projekt célja a játékok, mint hatékony oktatási eszközök népszerűsítése és beépítése a felnőttképzés gyakorlatába. A projekt keretében új módszertani anyagok és gyakorlati eszközök készültek, amelyek segítik az oktatókat, képzőket abban, hogy kreatív, inkluzív és élményszerű tanulási folyamatokat alakítsanak ki.

Eredmények:

Kézikönyv:

Eszköztár a játékok erejéről a felnőttképzésben.

Játékok:

„Games for Inclusion” – Négy új, inkluzív szemléletű játék

Jó gyakorlatok

Már létező játékok és eszközök bemutatása a felnőttképzésben való alkalmazásra.

ImMusic

Az ImMusic egy újfajta zenei tevékenységet kínál a fiatalok közösségeinek. A speciális zenei foglalkozások örömteli és élményszerű tanulást biztosítanak a fiatalok számára, miközben fejlesztik készségeiket és kompetenciáikat a zene közvetítésén keresztül. Az ilyen módon a zenét középpontba helyező eszköztár hiánypótló a magyar ifjúsági szakmában.

ImMusic Toolkit:

Gyakorlatai játékos formában, minimális eszközigénnyel fejleszti a résztvevők egyéni készségeit (önkontroll, önkifejezés, mozgáskoordináció, fókuszálás, csapatban való gondolkodás stb.), valamint a csoporttagok közötti együttműködéshez szükséges szociális és kommunikációs készségeket (egymás meghallgatása, közös ritmus megtartása, szolidaritás, kölcsönös segítségnyújtás stb.).

PlayIN’clusive

A projekt célja, hogy fiatalok aktívan részt vegyenek az európai ifjúsági munka alakításában és kreatív játékokat fejlesszenek a társadalmi befogadás előmozdítására. A projekt során 10 játékot dolgoztunk ki, amelyek segítik a közösségi összetartást és inklúziót.

Eredmények:

Kézikönyv:

A projektben elkészült a Handbook for Young Game Developers kiadvány is, amely a fiatalok számára nyújt segítséget a játékfejlesztés folyamatában. A kézikönyvet a fiatalok maguk alakították ki, így teljes mértékben az ő igényeikre szabva.

Játékok:

 A legjobb három játék (egy magyar, egy spanyol és egy török) nyomtatott formában elérhető.

JÁTÉKOK

Escape Town, Rural Challenge

A projekt célja, hogy megerősítse a fiatalokat vidéki településeken és megoldást találjon azokra a nehézségekre, amelyekkel a vidéki életből fakadóan szembesülhetnek. Szeretnénk értékelni a falvaink környezeti gazdagságát és kulturális örökségét, valamint népszerűsíteni az azok tiszteletének és védelmének értékeit.

Olyan szabadulószoba típusú játékokat fejlesztettünk vidéki fiatalokkal közösen, melyek különféle helyszíneken, az egész faluban, a szabadban játszhatók, illetve ahol rejtvényeket és kihívásokat kell megoldaniuk a résztvevőknek, hogy megfejtsék a problémákat, lehetőségeket, amely minden településen elő fog bukkanni.

PLAY: Platform for linking active youth

A PLAY projekt, amely támogatja a fiatalok törekvését befogadó közösségek építésére, valamint a játékpedagógia és a játékfejlesztés módszereinek alkalmazásán keresztül ösztönzi őket az önmegvalósításra és a személyes fejlődésre.

A Play Box egy kreatív eszköztár, amely háromféle kártyapaklival támogatja az ifjúsági csereprogramok lebonyolítását, fejlesztve a résztvevők közötti kapcsolódást, jóllétet és csoportdinamikát – mindezt játékos, motiváló formában.

A PLAY Box paklijai:

Ask YOUTHself

Beszélgetésindító kérdések, amelyek segítik az ismerkedést és a mélyebb kapcsolódást a résztvevők között.

Care YOUTHself

Jólléti kihívások, amelyek támogatják a mentális egészséget és a testi-lelki egyensúlyt a program során.

Challenge YOUTHself

Játékos és vicces kihívások, amelyek fokozzák az élményeket és elősegítik a csoportdinamika kialakulását.

Project HOWs

A HOWs projekt célja, hogy erősítse az Erasmus+ ifjúsági mobilitási projektek minőségét, és támogassa a fiatalok részvételét a projektmenedzsment készségek elsajátításával.

A „HOWs Cards” egy eszköz egyének és csoportok számára az Erasmus+ ifjúsági mobilitási tevékenységek megszervezésében. A legjobb barátod, ha új vagy projektmegvalósításban. Wow!

Egy könnyen használható kártyaszettet kínálunk, melyek mindegyike egy gondolatébresztő képet és helyzetet ábrázol. A kártyák kérdéseket is tartalmaznak, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy próbáljanak meg kreatív gondolkodással, problémamegoldó megközelítésekkel, stratégiai gondolkodással és számtalan valós helyzetet alkalmazva új lehetőségeket nyitni a személyes fejlődés és tanulás terén az Erasmus+ projektek megszervezésében.

Kártyaszett:

Szabálykönyv:

INGA (Inclusive Games in Adult Education)

A projekt célja a játékok, mint hatékony oktatási eszközök népszerűsítése és beépítése a felnőttképzés gyakorlatába. A projekt keretében új módszertani anyagok és gyakorlati eszközök készültek, amelyek segítik az oktatókat, képzőket abban, hogy kreatív, inkluzív és élményszerű tanulási folyamatokat alakítsanak ki.

Amikor a felnőtt tanulókról beszélünk, gyakran előfordul, hogy számukra a tanulás nem a legizgalmasabb dolog. Bármennyire releváns is a tartalom, sokak számára nem ez az elsődleges prioritás. A játékos elemek hozzáadása jelentős mértékben növeli a tanulók elköteleződését és motivációját. Minél inkább elkötelezettek az emberek, annál jobban megőrzik az információt. Az anyagban négy új játék található, amelyek alkalmazhatóak a felnőttképzésben.

Games for Inclusion:

A játékgyűjtemény négy új, inkluzív szemléletű játékot tartalmaz.

PlayIN’clusive

A projekt célja, hogy fiatalok aktívan részt vegyenek az európai ifjúsági munka alakításában és kreatív játékokat fejlesszenek a társadalmi befogadás előmozdítására. A projekt során 10 játékot dolgoztunk ki, amelyek segítik a közösségi összetartást és inklúziót. A legjobb három játék (egy magyar, egy spanyol és egy török) nyomtatott formában elérhető.

Az eredmények a projekt weboldalán is elérhetőek: playinclusive.com

Elkészült játékok:

Shine the World
A játék célja, hogy a játékosok közösen dolgozzanak a világ problémáinak megoldásán, mielőtt azok elpusztítanák a bolygót. A játék az inklúzió és a modern társadalmakban való részvétel fontosságát hangsúlyozza.

Korosztály: 12+
Játékidő: 20-40 perc
Játékosok száma: 1-4 fő
Téma: Inklúzió a modern társadalmakban
Készítők: Taha Yasin Mimarlar, Aziz Türkmen, Aslı Aksakal

Equirarchy
A játék célja, hogy a játékosok egy jól működő társadalmat építsenek fel, miközben különböző kihívásokkal szembesülnek. A játék során a résztvevők a csoportdinamikára összpontosítanak, hogy egyensúlyt és harmóniát teremtsenek a társadalomban.

Korosztály: 12+
Játékidő: 20-30 perc
Játékosok száma: 2-4 fő
Téma: Csoportdinamika – Társadalmak
Készítő: Ádám Bui

UNO-KET-ÜC
A játék célja, hogy a játékosok a legtöbb tokent gyűjtsék össze. Az UNO-KET-ÜC egy gyors és izgalmas matematikai kártyajáték, ahol a stratégiai döntések és gyors gondolkodás kulcsfontosságúak.

– Korosztály: 8+
– Játékidő: 10 perc
– Játékosok száma: 1-3 fő vagy 4 fő csapatokban
– Téma: Számkártya játék
– Készítők: Alejandro Sanchis Merino, Enrique Monrabal Ruiz

Szeretnél hozzájutni nyomtatott formában?

Szeretnéd utazás közben lapozgatni és tanulmányozni kiadványainkat? 

Szeretnéd az általunk megálmodott formában használni játékainkat? 

Lépj velünk kapcsolatba!